مصاحبه آرشیو خبر ها
عاشق مثل مویزه كین / مرا از یوونتوس جدا نكنید!

عاشق مثل مویزه كین / مرا از یوونتوس جدا نكنید!

 

اين شايد صادقانه‌ترين استمداد و درخواست يك بازيكن جوان و كم‌حاشيه به همراه باين خالصانه‌ترين احساسات در مورد باشگاهي است كه عاشقانه دوستش دارد؛ «مرا از يوونتوس جدا نكنيد.» جمله‌اي كوتاه كه دورنمايي است از خلاصه تمام آن چيزي است كه در گفتگويي صميمانه به زبان آورده است.

 

تیم ملی زیر 21 سال ایتالیا امشب (26 خرداد) در حالی نخستین دیدار خود را در رقابت‌های جام‌ملت‌های اروپا (رده سنی زیر 21 سال) را در شهر بولونیا و مقابل اسپانیا برگزار می‌كند كه مویزه كین تنها نماینده یوونتوس در این تیم است.

 

كین 19 ساله كه به احتمال فراوان یكی از مهاجمان مدنظر لوئیچی دی‌بیاجو در این رقابت‌هاست امیدوار است در ادامه روند رو به رشدش در ماه‌های اخیر با درخشش در این تورنمنتِ خانگی بیش از پیش ارزش‌های خود را عیان كند. او كه هم در رده سنی بزرگسال و هم در رده زیر 21 سال آتزوری عضویت دارد در هر دوی این تیم‌ها با 3 بازی و به ثمر رساندن 2 گل آمار قابل‌قبولی را از خود بر جای گذاشته است.

 

 

كین پیش از آغاز رقابت‌های جام ملت‌های اروپا در ایتالیا در گپ و گفتی دوستانه با ماسیمو پاوان خبرنگار جوانی متمایل به باشگاه یوونتوس، از انگیزه‌های فراوانش در ارائه نمایشی موفق در این رقابت‌ها و بازگشت به اردوی بیانكونری‌ها می‌گوید:

 

بودن در كنار بازیكنان بزرگ یوونتوس و تجربه بازی و گلزنی در رقابت‌های سری آ همان چیزی بود كه باعث شد بتوانم بخشی از توانمندی‌هایم را به همه نشان دهم. در واقع برای دیده شدن نیاز به چند موقعیت مناسب داشتم؛ لحظاتی كه الگری، مانچینی و دی‌بیاجو آن را به من اعطاء كردند. امیدوارم با قهرمانی در جام‌ملت‌ها یكبار دیگر به اردوی یوونتوس بازگردم و بهتر از هر زمان دیگر نشان دهم كه چه كارهایی می‌توانم برای بیانكونری انجام دهم.

 

در روزهایی كه خط حمله یووه نیز از احتمالات بروز تغییرات در امان نمانده و از خروج مانزوكیچ، دیبالا و حتی كین شایعات متعددی در رسانه‌ها منتشر می‌شود این اظهارات از سوی او می‌تواند نشان‌دهنده علاقه او به ماندن و خوشحالی‌اش از حضور در یوونتوس باشد.

 

از همان روزی كه به یوونتوس پیوستم و وارد وینوو شدم، متوجه شدم كه آنجا جایی است كه پس از ورود به آن چیزهای فراوانی تغییر پیدا می‌كنند. یووه به من كمك كرد تا گام به گام رشد كنم و به آن چیزهایی كه درصدد تحقق‌شان هستم بیشتر از هر زمان دیگری نزدیك شوم. یوونتوس من را از یك جوان كم‌تجربه به مردی پخته و با تجربه تبدیل كرده است. از لحاظ فنی دستاوردهای خوبی داشته‌ام و میل به «جاه‌طلبی‌» و «پیشرفت» در فوتبال برایم معنای تازه‌ای پیدا كرده‌اند. دیگر به خوبی دریافته‌ام كه لباس چه تیم بزرگی را بر تن كرده‌ام و به مسئولیت‌ها و نقش جدیدم كاملاً آگاه شده‌ام.

 

 

همین چند هفته پیش بود كه مینو رایولا مدیربرنامه‌های سرشناس و جنجالی مویزه كین بعد از اظهارات دو پهلو و قوت گرفتن احتمال خروج این بازیكن ناگهان چرخشی محسوس انجام داد و از مذاكره با مسئولان یووه و از تفاهم طرفین برای عقد قراردادی 4 ساله (تا سال 2024) و دریافت حقوق 2 میلیون یورویی خبر داد. اكنون بعد از شنیدن حرف‌های صادقانه كین، به نظر می‌رسد تنها در صورت عدم حضور در برنامه‌های سرمربی بعدی یوونتوس درهای خروجی برای این ستاره نوظهور باز خواهد شد.

 

اگر بخواهم منطقی و پخته صحبت كنم باید بگویم از آینده ورزشی‌ام خبر ندارم اما این را می‌دانم كه همیشه بهترین‌ها را خواهم خواست؛ بهترین مثل یوونتوس. من در اینجا متولد شده‌ام و پوشیدن لباس سیاه و سفید یوونتوس همیشه آرزوی من بوده؛ آرزویی كه برایم محقق شده است. معتقدم هیچ باشگاه دیگری وجود ندارد كه بتواند بیش از یووه، آنچه من به آن نیاز دارم بدهد. پس نه به جدایی از یووه می‌اندیشم و نه هیچ مذاكره و تماسی برای یافتن باشگاهی دیگر انجام می‌دهم. امیدوارم روزنامه‌ها و سایت‌ها نیز در روزهایی كه تمام تمركزم بر تیم ملی و بازی در جام ملت‌ها است مرا از یووه جدا نكنند.

 

یك تورنمنت بین‌المللی و چشم‌هایی كه برای تماشای لاجوردی‌پوشان و در رأس آن تنها بیانكونریِ این تیم؛ مویزه كین به صفحه تلویزیون خیره شده تمام آن چیزی است كه بازیكنی جوان و جویای نام مثل او به آن نیاز داشت. چهارمین بازی ملی او برای تیم ملی زیر 21 سال ایتالیا پله نخست كین برای صعود است. حالا او یكی از بازیگران اصلی جدالی است كه با درخشش در آن می‌تواند بخشی از مسیر آینده ورزشی‌اش را مشخص كند.

 


«به اشتراک گذارید»
Google+ Twitter Facebook
حامد
حامد «خبرنگار»
ارتباط با نگارنده: